loveistheanswer.pl 13 kwietnia 2016 19:48
Zbliżamy się do końca wspominek na temat naszego spontanicznego wyjazdu do Dominikany! Pisaliśmy już, że podczas pobytu wybraliśmy się na dwie wycieczki, dzięki którym nasza wiedza na temat tego kraju, zdecydowanie się poprawiła. :) Pierwsza wgłąb Dominikany pokazała wiele bogactw naturalnych kryjących się w tym kraju. Druga zaś, rejs po Morzu Karaibskim, udowodniła, że raj na ziemi na prawdę istnieje! Dziś obiecujemy mało gadania i mnóstwo pięknych widoków... <3 Zapraszamy!

Oryginalny wpis: http://loveistheanswer.pl/2016/04/13/rejs-po-morzu-karaibskim-saona

Altos de Chavón
Naszą Karaibską podróż, zaczęliśmy wczesnym rankiem. Przed rejsem zaplanowane bowiem było zwiedzanie urokliwego miasteczka Altos de Chavón. Jest to replika XVI-wiecznego włoskiego miasteczka w całości zbudowana z wapienia koralowego! Klimat wszechogarniający to miejsce, jest niezwykły. Dla nas tym bardziej, iż turystów było niewielu... :D

Oprócz drobnych handlarzy i ulicznych grajków, zobaczycie tu przepiękny widok na rzekę Rio Chavón- główną scenerię filmów takich jak Czas Apokalipsy czy Rambo.

Co więcej odnajdziecie tu także skromne Muzeum Bursztynu!!!! Jak wiecie bursztyn darzymy szczególnym uczuciem, więc nie sposób było nie zajrzeć do tego miejsca. Okazało się, że bursztyn bałtycki jest dobrze widoczny pośród wszystkich zbiorów! Nawet w Dominikanie wiedzą, że mamy takie cudeńka... :D

W amfiteatrze w Altos de Chavón, zbudowanym na wzór tych starożytnych, mieści się 5 tysięcy widzów! Koncerty tutaj zorganizowało wiele gwiazd takich jak Frank Sinatra, Elton John, Carlos Santana, Sting czy Shakira! :)

Dodatkowym elementem, niewątpliwe dodającym uroku całej scenerii jest malutki kościół św. Stanisława znajdujący się na środku placu. Z ciekawostek warto dodać, że Michael Jackson i Lisa Marie Presley po zawarciu małżeństwa w miejscowości La Vega, przyjechali do Altos de Chavon i spędzili kilka dni w położonym nieopodal Casa de Campo. (Wielu przewodników przekazuje informację, że sakrament zawarli właśnie tutaj. Nie jest to jednak prawda. Za poprawną informację dziękujemy Michałowi z RicoTravel). Nie dziwimy się Jacksonowi dlaczego po ślubie przyjechali właśnie tutaj! Zdjęcia powiedzą Wam wszystko!

Casa de Campo
W pobliżu Altos de Chavón znajduje się niezwykle ekskluzywna miejscowość Casa de Campo. Dlaczego ekskluzywna? Dlatego, że swoje rezydencje mają tutaj liczne gwiazdy ze świata showbiznesu i polityki. Jeżeli Wasz portfel na to pozwoli, to możecie spotkać tu Shakirę, rodzinę Iglesiasów, Clintona czy Gorbaczowa, a także Pitbulla! Ciekawe sąsiedztwo. :) To oczywiście jest przyczyną, stworzenia mocno zamkniętego grona osób, mogących wjechać na te tereny... :(

Rejs po Morzu Karaibskim
Spacer po urokliwym miasteczku Altos de Chavón był tylko romantycznym wstępem do celu naszej wycieczki! Podjechaliśmy, więc do portu, gdzie ochoczo wsiedliśmy na katamaran, mający zabrać nas do raju. Rejs umilił nam oczywiście poczęstunek zakrapiany Santo Libre i legendarną już Mama Juana. :D

Po pewnym czasie naszym oczom zaczęły ukazywać się niezwykłe widoki. Granat wody przeistoczył się w lazur... a piasek na plaży, wydawał się być niczym mąka! PRZECUDOWNE widoki! Mieliśmy okazję "ochłodzić się" (woda była cieplutka) w Piscina Natural- ogromnym "basenie" na Morzu Karaibskim.

Zobaczyliśmy środowisko naturalne życia rozgwiazd i mogliśmy je sfotografować. Nie martwcie się zostaliśmy poinstruowani, jak postępować, by nic złego się im nie stało. (Informacyjnie- 1 zdjęcie i z powrotem do wody!!!!)

Po tej fantastycznej kąpieli dopłynęliśmy na Saonę. Tam skosztowaliśmy cudownej langusty z grilla i.... robiliśmy tryliardy zdjęć. Nie tylko aparatem, ale przede wszystkim naszym sercem i pamięcią!

To niesamowite, że mogliśmy tu być. W sumie nie wiemy, w jaki sposób możemy Wam opisać to miejsce. Nie znajdujemy epitetów, które w jakikolwiek sposób przybliżą nasze odczucia, dlatego po prostu, pozostawiamy Was z tymi widokami...